Vier zomerzangavonden 2024 in de Hervormde kerk Bennebroek

Gepubliceerd op 1 juli 2024 door Alex onder Nieuws

Gedurende de zomermaanden worden vier zomerzangavonden gehouden in de Hervormde Kerk aan de Binnenweg 67 te Bennebroek. Het is inmiddels een lange en mooie traditie om juist in de vakantieperiode een aantal woensdagavonden te organiseren, waarop heerlijk gezongen kan worden. Iedereen kan naar hartenlust meezingen, want alle teksten worden op de schermen aan de wand getoond.

Verzoeknummers

De voorbereidingscommissie heeft inmiddels een uitgebreid repertoire aan liederen. Het programma wordt samengesteld uit bundels van Johannes de Heer, de bundel 1938, Zingend Gezegend, Opwekking, Evangelische Liedbundel, Liedboek voor de kerken, Tussentijds, Jeugd in Actie, etc. Dikwijls worden ‘verzoeknummers’ van bezoekers genoteerd, zodat die een volgende keer in het programma verwerkt kunnen worden. Zo zal op één van de avonden ‘Heer ik kom tot U’ te horen zijn, waarbij je de arend in het orgelspel hoort zweven. Ook ‘Amazing Grace’ met orgeltonen als een doedelzak is bij velen favoriet.

Seizoenen

Het thema is dit jaar: de vier seizoenen. Zo heeft iedere avond zijn eigen seizoen, beginnend met de lente op 26 juni. Dan zullen er liederen gezongen worden die gaan over groeien en bloeien, over licht en liefde. Tijdens de ‘zomeravond’ klinkt onder andere ‘Door de wereld gaat een woord’ en ‘Jezus zal heersen waar de zon’. 7 augustus staat in het teken van de herfst, waarbij er liederen gezongen zullen worden die gaan over herdenken, zoals ‘Eens als de bazuinen klinken’ en ‘Er is een land van louter licht’. De ‘winteravond’ staat in het teken van verwachten (Advent), met liederen als ‘De Hemel zoekt een woning’ en ‘k ben een Koninklijk kind’.

Afwisseling

De avonden kennen een vaste opbouw om zowel de organist als de zangers tussendoor even rust te gunnen. Daarom start de avond met een inspirerende PowerPointpresentatie over een natuurthema. Na drie liederen wordt iedereen welkom geheten, zowel in de kerk als ook luisteraars thuis (zie links onderaan). Halverwege wordt een passend gedicht gelezen. Even verderop verzorgt de organist een muzikaal intermezzo. Voordat de laatste drie liederen gezongen worden, wordt de avond met een dankwoord afgesloten. Na de tweede en na de vierde avond is iedereen van harte welkom in Het Jagershuis voor koffie of thee en om nog even gezellig na te praten.

U bent van harte welkom en neem gerust vrienden of kennissen mee die van zingen houden. De toegang is gratis; bij de uitgang is een collecte ter bestrijding van de onkosten.

De data zijn: 26 juni, 17 juli, 7 augustus en 28 augustus, aanvang om 19.30 uur.
Als organist werken Gert Stad, George Germans en Ary Rijke mee.

De avonden zijn ook via internet te volgen via deze links:

https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/11159 (alleen geluid)

Hervormde Kerk Bennebroek (PKN) – Kerkdienstgemist.nl (beeld en geluid)

Geen reactie op “Vier zomerzangavonden 2024 in de Hervormde kerk Bennebroek”